Allmänt
Vi tar endast emot beställningar via hemsidan. Beställning per telefon eller mail är inte möjligt.
Vid beställning tar vi emot personuppgifter. Vi behandlar dessa uppgifter för att möjliggöra er leverans/beställning. Efter att leverans har skett lagras inte några personuppgifter.
Bokning
Beställning ska ske senast 3 arbetsdagar innan leverans. Vi har möjlighet att ordna enstaka menyer med kortare varsel — ring oss!
Det är endast möjligt att beställa 1 meny åt gången. 10 st portioner är minsta antalet för alla våra menyer.
Allergier och specialkost måste anmälas i samband med beställningen.
Orderbekräftelse
När du har gjort din beställning på hemsidan kommer du få ett automatiskt mail till den mailadress du angivit vid beställning som avser själva beställningen. Du kommer senare få en skriftlig bekräftelse från personalen där de bekräftar slutpris, meny, antal personer och övrig information. Om du ej mottagit bekräftelsen inom 2 dagar, maila till catering@laziza.se.
Vi går igenom alla beställningar en och en och besvarar med bekräftelsemail under dagtid.
Leverans
Utkörninsavgiften avser endast körningar inom Malmö. Utkörning utanför Malmö är möjligt efter avtalat pris/ ök.
Transportbudet har endast skyldighet att lasta av maten och leverera fram till dörren.
Vi reserverar oss för eventuella förseningar och leveransproblem som kan uppstå i samband med rusningstrafik, vägarbeten eller sådant som är utom vår kontroll.
Vi har skyldighet att ringa er dagen innan leverans och meddela eventuella ändringar om vi skulle behöva ändra er leveranstid p.g.a för många beställningar samma tid.
Betalningsvillkor
Samtliga priser är angivna i svenska kronor och inklusive moms, 12% för mat och 25% för utkörning. Fakturering för privatkunder är ej möjligt.
Vid slutförd beställning innebär ett betalningsansvar. Vi förbehåller oss rätten att göra en kreditupplysning i samband med en beställning som ska faktureras.
Vi kan komma att kräva förskottsbetalning genom att ni får komma till restaurangen och betala på plats senast 1 dag innan leverans. Vid utebliven förskottsbetalning har vi ingen skyldighet att leverera er beställning.
Faktura med 10 dagars betalningsvillkor för företagskunder. (Om inget annat avtalats)
Vid annan betalning än faktura, betalas maten vid leveranstillfället. Det går att betala med kort eller via Swish. Kontant betalning är ej möjligt.
Ångerrätt
Du har ångerrätt fram till 1 dag före leveransdatum innan kl 10:00. Du har även rätt att ändra antalet portioner fram till kl 10:00 dagen före leveransen.
Vid sen avbokning har vi rätt att ta ut en avgift.